socker,olivolja och citronjjuice..

HEJ!:D nu så har jag nyss tagit bort min ansiktspeeling:P och man blev hur mjuk som helst av det, elr jag blev iaf det ni kan ju pröva. Jag kan skriva hur man gör den och det elr hur jag gjorde;) jag hittade "tipsen" från FRIDA tidningen fasst jag tror att det var förra eller förrförra tidningen...

Du börjar med att koka upp vatten och häll av i en balja.
Sen lutar du ansiktet över ångan ett par minuter.
Detta ska öppna porerna och tillåter smutsen att tränga ut.

OBS! var försiktig med der varma ttnet så du inte bränner dig!

Peeling för alla hudtyper: Sedan så ska du ju göra peelingen (du kan ju blanda den innan du gör det dära med vattnet, det kanske är bättre men jag vet inte) Blanda lite socker med en matsked olivolja och tillsätt sedan en skvätt citronjuice.
Massera försiktigt blandningen över ansikte och hals i cirka 2 minuter och skölj med ljummet vatten.

Mask för torr hy: Mosa en avokado, tillsätt lite sesamolja och applicera på huden. Låt verka i cirka 15 minuter och skölj bort med ljummet vatten.

Mask för fet hy: Grapefrukt kan motverka fethy. Doppa gurkskivor i färskpressad juice och lägg dem på huden i cirka 10-15 minuter.

Ja nu så fick ni några tips, jag gjorde första men ni ska änd alltif innan ni gör som där tre sakerna peelingen och det så ska ni alltid göra det första, alltså det dära med ångande vatten:)
Jag har inte prövat göra Mask för torr hy elr den för fet hy men ja den kansk efunkar också hoppas jag. Kanske blir att man prövar någon gång:)

PussåKram♥
 


Kommentarer
Postat av: Vickan

Vad mycket du skrev :P

2009-10-29 @ 18:23:08
URL: http://vicksie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0